vineri, 17 mai 2013

Prietenul la barfa se cunoaste.




Stau si ma intreb de ceva timp ce inseamna pana la urma notiunea de ''prieten''? M-am uitat in Dex si am gasit trei explicatii : 

  • Sentiment de simpatie, de stima, de respect, de atasament reciproc care leaga doua persoane; legatura care se stabileste intre persoane, pe baza acestor sentimente; amicitie, prietesug.
  • Atitudine plina de bunavointa, prietenoasa fata de cineva.
  • Legatura intre grupuri sociale, intre popoare, intre tari bazata pe aspiratii, nazuinte, interese comune.      

Dar eu consider ca o prietenie adevarata nu are nevoie de o definitie exacta. O prietenie adevarata nu tine seama decat de propriile ei legi.
Poate este nevoie ca eu sa schimb ceva la mine sau poate este nevoie sa fac din nou o selectie a prietenilor. Nu am nevoie de cineva pe care sa il prezint : ''cel/cea mai buna prietena a mea'' . Din punctul meu de vedere nu exista asta ceva, iar daca exista, felicitarile mele.
Exista persoane pe care sa le poit numi simplu : prieten/prietena? Exista oameni ce nu cunosc notiunea de barfa cand este vorba de un prieten drag? Exista oameni care-ti sunt alaturi cand ai nevoie? Exista oameni care sa te sune sa te intrebe doar : esti bine? Exista oameni care sa nu cunoasca invidia fata de prietenii din jur? Exista oameni originali. Exista oameni care nu isi parasesc prietenii cand le merge bine?
Exista prietenul ala care nu doar sa te asculte ci sa te si inteleaga? Probabil ca da, exista dar mai am de cautat.
  
Pana una-alta, nu am dusmani, dar trebuie sa ma feresc de ''prieteni'' .


Niciun comentariu: